Wednesday, February 23, 2011

Kek qiestina, erienna & aliyull








saya menerima tempahan ini seminggu sebelumnya dari puan linda, isteri kepada seorang rakan ofc saya..maka penghantarannya telah selamat dilakukan pada 19/2/2011...
di dalamnya kek red velvet dilapisi oleh cream cheese frosting & pecan..disaluti oleh lapisan nipis cream cheese frosting dan ditutupi oleh fondant, dihiasi indah dengan photo edible disney....pn linda email kpd saya contoh gambar cake yang anak2 beliau mahukan..tetapi disebabkan saya takut nanti ada yang kata saya tiru design seseorang, maka saya mengubah hampir keseluruhan design tersebut...
agak mencabar juga sy mendeco cake ini kerana pertama kali saya menggunakan cream cheese frosting...maka, resipi asal cream cheese frosting itu terpaksa diubahsuai untuk lebih tahan lama pada suhu bilik...How I did it ??? semuanya based on pengalaman bertahun lamanya dalam bidang bakery ini...
and of course cake ini disiapkan dari pkl 8 pg dan selesainya pada pukul 1 tghari...sehinggakan apabila selesai saja mendeco, saya terus lena tertido di sofa kerana keletihan yang teramat sangat..al-maklumlah semlmnya saya baru pulang dari Ipoh....
namun begitu, saya amat berpuas hati dengan hasilnya...i hope puan linda dan keluarganya berpuas hati dengan kek baldu merah ni.................




No comments:

Post a Comment