Sunday, December 26, 2010

My Fisrt Baking .......and Happy B'day Ainun !!


CMC flowery cake for Ainun Birthday...harap cake ini memenuhi citarasa semua...

juga on weekend, saya telah membuat & membakar almond sugee cake...sudah agak lama saya tidak membuat cake in rasanya hampir 10 thn lbh lamanya....sebenarnya cake ini my mother request dan sudah lama beliau ingin memakannya...rasanya sebelum saya bersalin lg. beliau telah membeli tpg suji tersebut..nasib baiklah umurnya masih panjang dan boleh menunggu untuk merasanya...maaf ya mama,,, sebelum ini anakmu ni bz..nie ada free time bolehlah membuatnya... almond sugee cake ini merupakan antara kek terawal yang saya pelajari dan membuatnya...

masih saya ingat lagi, saya mula berminat membaking ini ketika saya berusia 9 tahun...di ketika itu saya bersekolah di Armidale City Public School di Australia. di sana ketika usia muda telah di ajar memasak,membaking & membuat craft..inilah subject yang paling saya gemari...i remember the first cake that i bake was vanilla cupcakes..and later we decorate it. mine was called butterfly cupcakes. dan sugee almond cake was the fourth cake i bake later on selepas chocolate cake and orange butter cake...di sinilah saya mula jatuh cinta dengan baking and decorating cake..there's no turning back for me....

so image, the recipe i had for sugee almond cake sudah lebih 20 years..dan kini selepas lbh 10 tahun saya membuat dan membakarnya semula..






No comments:

Post a Comment